Thursday, April 14, 2011

al-fatihah...apak...15/4/2011-12.02am

ermmm susahnye nk tido malam ni...bile bace note kt fb td...tetiba hati teringat sangat kt arwah apak.....apak pergi mase aku baru 3 hari d poli....hari daftar apak dtg juga anto aku,tp pakcik aku yg drive...apak dh tkleh pakai suar,perut die kembong...hanya pakai kain pelikat n baju melayu....ape2 pun apak tetap ensem....na sayang apak....aku tak sangka itulah kali terakhir aku tgk apak,cium tgn apak,peluk apak....sayu je rasa masa apak nk balik ke bagan serai.....(sebaknyeee)...30.01.2005 aku call mak...mak kate,apak dok tanye na makan ke dok poli tu...sedap ke diorg masak? aku bgtau semua ok...aku tk cakap dgn apak...tp aku dgr suara apak batuk...aku tnye kt mak,apak tk sihat ke...mak kata apak batuk,smlm dh pgi klinik khoo....31.01.2005 besiap nk kuar dgn buah hati(suami aku skang ni)...dh dlm kete,dpt pggilan,tgk no umah cik...dgr suara,cik nangis2...aku dh rase lain macam dah....tetibe cik ckp na,apak dah takde......YA ALLAH,terkejut n aku terdiam....terus letak phone n call mak...mak dgn tenang ckp ye apak dh takde...mak mmg seorg yg kuat........aku patah balik ke asrama,jmpa urusetia....n capai baju mana ada je....terus gerak balik dgn fitri....sepanjang perjalanan air mata mcm air tejun....kenapa apak pegi dsaat na sgt2 memerlukan apak....
selepas asar apak selamat dikebumikan bertentangan dgn kubur opah yang meninggal pada tarikh yg sama,waktu n tahun je berlainan....
dan bermulalah kehidupan berdikari aku bersama mak..kesian mak kena duduk sorg2 kt rumah..aku d ipoh,alhamdulillah fitri org yg sgt penting dlm hidup aku....die mmg peneman setia aku,dikala susah n senang....die pengganti apak,abg n mak yang bnyk menjaga aku d ipoh....terima kasih my lovely hubby....i love u so much....
Apak, na dh tamat belajo d poli....na teringin nk smbung lagi,tp na tk mampu,na tknk menyusahkan mak lagi....na dah kawin apak...abg tk sempat tgk na naik pelamin kan...dulu mase na buat kotak hantaran,apak le pengkomen yg bagus....ape yg na buat,mesti apak kate cantik....
apak, skang na dh ade anak...Nurul iman batrisyia,comel....apak pun tk sempat tgk die jugak... alhamdulillah apak,na bahgia,kalau apak ade,mesti apak sgt2 gembira kan dpt bermain dgn isya yg terlalu bnyk mulutnye skang ni....

apak....kite pasti akan bertemu jua nnti...disana yg kekal abadi
al-fatihah buat apak....moga rohmu dicucuri rahmat...moga apak ditempatkan bersama2 insan yg mulia di sisiNYA

No comments:

Post a Comment